Alla inlägg under december 2012

Av Erika Svensson - 13 december 2012 20:28

Har ett dilemma. Fick en grymt bra reservplats på högskolan väst men jag kom in på Göteborgs universitet. Är ju liksom bara 20 så jag hat ju inte bråttom så sätt men.... Ja vad gör man? Vill ju liksom inte pendla till Gbg varje dag å det blir svårt men L då T jobbar eftermiddag varannan vecka. Suck ska man tacka ja till reservplatsen eller Gbg?

Av Erika Svensson - 13 december 2012 20:28

Har ett dilemma. Fick en grymt bra reservplats på högskolan väst men jag kom in på Göteborgs universitet. Är ju liksom bara 20 så jag hat ju inte bråttom så sätt men.... Ja vad gör man? Vill ju liksom inte pendla till Gbg varje dag å det blir svårt men L då T jobbar eftermiddag varannan vecka. Suck ska man tacka ja till reservplatsen eller Gbg?

Av Erika Svensson - 10 december 2012 16:41

ännu en måndag gjord. Haft det jättemysigt med klassen idag. Vi gjorde små lertomtar som vi ska köra i ugnen så de stelnar. Så var hemma en sväng och gossade med L ett litet tag innan man åkte till jobb nr 2. Längtar till söndag då man e ledig hela dagen :)

Av Erika Svensson - 8 december 2012 08:26

lördag igen. Gott om du frågar mig. Har varit mycket nu på sista tiden å mitt i allt det här gick mitt kylskåp sönder men nu sitter det ett nytt där :D idag ska vi i väg för att fira lillejul med en släkting. Ska bli gott att komma hemifrån lite. Har tappat motivationen för att bli klar med Ls rum helt. Håll tummarna att ja hittar lite idag :)

Av Erika Svensson - 5 december 2012 14:51

nu när olyckan är framme. Insåg strax innan T åkte till jobbe att kylskåpet lagt av. Då säger vi tack gode Gud att vi hyr! Den nya kylen kommer imorgon och tack vare minusgrader och snö så har vi kylvarorna ute :) L tittade på mig när jag ställde ut smöret å sa: usch mamma! Mamma okig (tokig). Han e för go han :) nej ja tar det lite lugnt i skökaoset å inväntar mamma som ska ha L ikväll medans jag jobbar. t jobbar ju sent denna veckan så... Får bli lite soffhäng innan L vaknar från sin middagslur :)

Av Erika Svensson - 3 december 2012 21:42

Jag vet jag vet men det har varit väldigt mycket nu. Jobbat ca 160% och sedan försökt f ordning på vardagen igen efter allt som hänt. Prioriterad familj nu och inte haft speciellt mycket tid över till att blogga tyvärr. Men nu kom det tid. Har precis jobbat klar på jonn nr 2. Sonen sover hos sin farfar och farmor inatt, mannen jobbar eftermiddag så jag har hela huset för mig själv. Hmm,vad hittar man på då? Jo man städar å sorterar tvätt. Suck jag som hade tänk kura mig ner i soffan framför en bra film eller något men icke. Börjar få ordning på Ls rum. Han bör väl komma in i det till helgen om ingen oplanerat händer(vilket det nu alltid gör). Imorgon blir det jobb HELA dagen. börjar 06.30 i Uddevalla kommun vilket innebär att om det fortsätter att snöa som det gör nu så åker jag hemifrån senast 05.30 Slutar 16 och beger mig direkt till jobb nr 2 för att stanna där till ca 21.00, sedan bär det av att hämta L hos min mamma och SEN kan jag och L åka hem. Fatta att jag är glad att jag inte ska hålla på så här i evigheter. Har haft problem nu i flera dagar med min magkatarr, är väl inte så kontigt om man ser hur min vardag ser ut. Jobb, jobb, stress, stress, hänta på dagis, lämna på dagis, slänga i sig lite mat, tvätta, städa och sen lite sömn på detta. Ja men jag ska inte klaga. Finns de som har det värre. Nu till lite roligare nyheter. Kollade mitt högskoleprovsresultat idag. Vi kan väl i alla fall säga att jag är grymt nöjd och det gick över förväntan :)Nepp, en dusch å lite soffhäng innan sömn kanske?? Vad har ni gjort idag?

Skapa flashcards