Alla inlägg under juli 2013

Av Erika Svensson - 5 juli 2013 10:08

Ja så känns denna dag. Som om jag har tjänstgöring i köket idag. Köpte storpack med en del grejer och idag ska vi göra storkok pp köttfärsen. Blir tacoköttfärssås. Är super enkelt och gott. Köttfärs (ja använder blandfärs) och tacokrydda till färsen. När man stekt och kryddat färsen häller man i hackade jalapeno och tomatet (storlek efter smak). Sen häller man i majs, salsa och creme fresh (ursäkta stavning) efter smak. En del vill ha starkare och en del svagare. Sen låter man det koka ihop. Fungerar till allt. Potatis, ris, pasta, ja vad som helst :) Till och med som fyllning i smördeg som man gör piroger av. Fyllning till paj också men då toppar man med ost ovan på. Så iväg till affären för att köpa det som saknas och sen kör vi. Ikväll blir det jobb 16-22 och sen helgledigt :) vad ska ni göra idag då?

Av Erika Svensson - 5 juli 2013 01:00

Har försökt att somna nu i snart 3 timmars tid. Ser ut att bli en sömnlös natt igen. Hade jag vetat varför jag inte kan somna så hade ju det varit bra. Eller vad säger ni?

Av Erika Svensson - 4 juli 2013 22:24

Ja då lider återigen en dag mot sitt slut. Kom hem från jobbet förut och kände hur exakt hela kroppen gör ont. Blev lite ledsen som jag kan bli men det blev snart lycka. Insåg att jag kollat fel på schemat. Är ledig i helgen vilket betyder en sväng till kungshamn och kolla på folkrace :) jippi!

Av Erika Svensson - 3 juli 2013 18:04

Har haft en super spännande dag i Falkenberg. Kan inte säga så mycket om vad vi gjorde där men kan bara säga att filmandet gick bra och är nu på väg hem ;) mer får ni veta längre fram! Blev ett stopp på bräckeboden i Göteborg på väg hem så nu har vi lite tilltugg i bilen :) vad har ni gjort idag?

Av Erika Svensson - 2 juli 2013 19:53

Ja det är som det låter. Filmkväll :) vad ska ni hitta på ikväll då?

Av Erika Svensson - 1 juli 2013 10:16

Det får bara inte hända. Det ska bara inte hända. Jag är på väg att bli förkyld!!!!! Seg i huvudet, feber, nyser, seg i halsen och tät i näsan. Kan det bli värre just nu? Svar: nej. Har långa pass på jobbet som ska göras, en resa till Stockholm inbokad, en Folkracetävling att hjälpa till på och en familj att ja hand om. JAG HAR INTE TID!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards