Alla inlägg den 1 februari 2014

Av Erika Svensson - 1 februari 2014 20:51

Ja de blev både tomatsås, riven ost och kassler över efter vi gjort pizzan så det blev att plocka upp blandfärs ur frysen så imorgon blir det till att göra köttfärssås av tomatsåsen och kassler och bacon gryta av kasslern och osten. Då beräknas vi ha matlådor i ca 3 veckor sen. Haha gött å allt för endast 200:- sammanlagt. Ja en del kallar mig snål men ja säger ekonomisk. Vad annars är man med 2500:- i matbudget / månad inklusive blöjor och välling. Heja mig! !

Av Erika Svensson - 1 februari 2014 18:10

Ja idag har vi varit aktiva här hemma. T har fått bort den mesta tvätten och börjat rensa bland våra miljontals med saker, L har börjat städa sitt rum och hjälpt T med tvätten. Duktigare unge får man leta efter. Jag har lagat mat hela dagen typ. Gjort köttgryta på 3 kilo kött så nu jävlar finns det matlådor utan dess like. Sedan är tomatsåsen gjord och degen till kvällens pizzabotten är gjord, sedan har jag röja av så gott som hela köket.Går ju inte så fort för mig nu när jag har så ont men stilla kan man inte vara. Ska snart sätta fart med kvällens godheter vilket innebär fruktsallad med glass och hemmagjord saft :)

Skapa flashcards