Alla inlägg den 10 april 2014

Av Erika Svensson - 10 april 2014 21:57

Dessa två dagar har varit på kopiöst påfrestande både fysiskt och psykiskt. Idag har jag varit i labb, suttit i telefon samt fått vara med och skriva min första journalanteckning. Självklart godkändes allt av ansvarandr sjuksköterska innan något gjordes/sas/skrevs. Nu ligger jag här utslagen i soffan och inser att imorgon är sista dagen vi har VFU på vårdcentral under utbildningen. Känns knas att man inte ska komma tillbaks. Kommer sakna det stället sjukt mycket. Nej får bli några timmars sömn innan vi kör igång igen.

Av Erika Svensson - 10 april 2014 06:12

Fy vad trött jag är. Har ju VFU nu onsdag-fredag. Vad en massa spännande saker igår. Fick bland annat byta kateter, lägga om en sårskada, hjälpa en liten 1, 5-åring att inhalera osv. Var verkligen en blandad kompott :) men gud så trött jag bleb. Somnade på soffan runt sju tiden igår och har inget minne om hur jag kom in till min säng. Jag brukar ju bli trött men det tar nog ut sin rätt att vara gravid i vecka 33 (32+1) när man har VFU. Haha nej ny dag nya patienter. Får se vad man får för spännande idag. Ska i alla fall försöka mig in till labb en sväng:)

Ovido - Quiz & Flashcards