Alla inlägg under april 2014

Av Erika Svensson - 21 april 2014 14:40

Njuter till 100% av den sista dagen av påskledigheten. Underbart väder, goa vänner och min underbara familj :) kan det bli bättre? Visst kan ja klaga lite och säga att jag är 100 grader varm men hellre kortbyxor än jeans. Gött!!!!! Ska bli så gotr att kunna lägga bort tjocktröjorna och ta fram koftorna.

Imorgon är det dags igen att se hur kalaskulan mår. Från och med imorgon är det kontroll varje vecka med tanke på att jag fick havandeskapsförgiftning när jag väntade L. Är så nyfiken på vem som ligger och gottar sig i magen. Trodde aldrig man kunde längta så mycket efter en extrem smärta men förlossningen är något som jag verkligen ser fram emot just nu för det innebär att bebis får kila ut :)

Av Erika Svensson - 20 april 2014 11:43

Ja idag har T tagit med sig L till hans föräldrar/farföräldrar för att greja med bilen så jag sitter här. Dör i värmeslag, känner mig stor som ett hus och vill bara ut! Men vad gör man? Har redan gått en promenad men är inte lätt att hålla sig ute när alla goa underbara grannar ska klippa gräset samtidigt. Ögon som kliar, näsa som rinner osv. Längtar tills T och L kommer hem igen så vi kan hitta på något. Inte lätt på en söndag men något går väl att hitta på.

Av Erika Svensson - 19 april 2014 15:32

Av Erika Svensson - 18 april 2014 15:45

Ja alldeles strax kommer två vännet för en liten grillkväll. Ska bli super mysigt :) problemet? Jag är sjukt trött. Så jag hade gärna sovit en timme men dom kommer om en kvart ppower nap?

Av Erika Svensson - 16 april 2014 09:09

L är idag påskgubbe för påskmyset på dagis. Det bästa idag är när han ser sig själv på kortet jag tog och utbrister:
Mäh mamma! Ja se ut fafa!! (Jag ser ut som farfar)

Av Erika Svensson - 15 april 2014 21:50

Ja då kan man bocka av ytterligare en sak på listan. Ficl examinera venprovtagning och det vsr en av de moment som jag är mest säker på. Så godkänd blev jag utan problem:) fått jäkligt mycket gjort idag. Lyckades handla inför långfredagen då vi ska ha lite folk hit och lyckades göra detta och samtidigt få tillbaks 74:-. Älskar pant och bonuscheckar ;) imorgon ska jag ÄNTLIGEN få klippa mig. Ska bli så jävla skönt att få bort burret :) men först blir det lite efterlängtad sömn.

Av Erika Svensson - 14 april 2014 21:26

Jag förstår bara inte hur man kan göra så mot sina egna barn? En sak är säker och det blev ännu tydligare och förvånadsvärt lättare att se efter man fått egna barn. Det är att den dagen man blir förälder, är den dagen man sätter sina egna behov åt sidan för ens barn ska alltid komma först. Att se hur egoistiska vissa människor är som skiter fullständigt i vad sina barn behöver och sätter sina behov först är bland det värsta jag vet....

Av Erika Svensson - 14 april 2014 08:23

Ja då var det måndag igen. Har hemstudier idag och på schemat står att översätta en engelsk artikel, koppla den till patientfallet, läsa på om stroke och läsa mig i på checklistorna över hur vi ska göra när vi sätter PVK, ger läkemedel i CVK, ger läkemedel i droppåse, ta venprov och hur vi ska gå till väga vid subkutana och intramuskulära injektioner. Ska försöka hinna tvätta, damma och dammsuga också. Blir trött bara av att tänka tanken på allt man ska göra. Så strax ska L till dagis så jag kan få plugga ifred. Det bästa är att tvätten sköter sig själv och slänger ja i färg i håret så sköter den sig när ja pluggar. Gött. Nej nu blir det frukostmys innan dagis.

Ovido - Quiz & Flashcards